BWH Hotels kvalitetsprogram (Global Quality Assurance Program) er unikt for BWH og etablerer minimumskrav for kvaliteten og servicen som skal oppfylles av alle BWH-hoteller over hele verden. Programmet inneholder tusenvis av punkter som hvert hotell må oppfylle for å opprettholde en høy og pålitelig standard og service.
Kvalitetssikringssystemet sikrer et høyt og konsistent nivå av service og kvalitet for alle våre hotellgjester over hele verden, men er også et kvalitetsstempel for deg som hotell innenfor BWH Hotels. Du kan føle deg trygg på å være en del av en kjede med god standard.
Hvert hotell har minst én inspeksjon omtrent hver 10.-11. måned og varsles ikke mer enn 24 timer før inspeksjonen. Kvalitetskontrollene utføres av en kvalitetssikringsbedømmer, sertifisert av BWH International.
Programmet International Quality & Service Award belønner hoteller med høy ytelse på områdene kvalitet og service. Hotellet kan kvalifisere både når det gjelder kvalitetssikring og service men også vurderinger fra eksterne kanaler og sosiale medier.